همانطور که پیش از این هم پیش بینی می شد ، اپل دقایقی پیش در جریان رویداد معرفی محصولات جدید خود یا ” Spring Forward ” از نسل جدید مک بوک های خود پرده برداشت.یکی از ویژگی های بارز این مک بوک جدید وزن بسیار کم و نازکی آن است که حمل و نقل این گجت را برای کاربرانش بسیار راحت خواهد کرد.

 

201505screen-shot-2015-03-09-at-1-38-24-pmbk-1

 

وزن این لپ‌تاپ تنها ۲ پوند است و اینطور که پیدا است جایگزین سبک‌ترین مدل مک‌بوک ایر خواهد شد. مک‌بوک ۲۴ درصد از مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی باریک‌تر است و تنها ۱۳.۱ میلی‌متر ضخامت دارد. اپل همچنین از تکنیک‌های جالبی برای کیبورد این مک‌بوک استفاده کرده و در بخش جلویی دستگاه نیز تنها کیبورد قابل مشاهده است و حاشیه بسیار کمی به چشم می‌خورد.

صفحه نمایش مک‌بوک جدید که اپل نام ایر را در برای آن در نظر نگرفته ۳۰ درصد کمتر از صفحه‌نمایش‌های قبلی مصرف می‌کند. صفحه نمایش این دستگاه باریک‌ترین در بین تمام مک‌بوک‌هایی است که تا به حال تولید شده و تنها ۰.۸۸ میلی‌متر صخامت دارد. این صفحه نمایش رتینا از رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیابنی می‌کند. صفحه نمایش ۱۲ اینچ مک‌بوک جدید لب‌به لب است و حاشیه‌ی دور آن بسیار کم در نظر گرفته شده است.

اپل صفحه‌کلید را نیز ۴۰ درصد باریک‌تر کرده که البته این موضوع خود می‌تواند باعث کاهش راحتی تایپ کردن با این دستگاه شود. از آنجایی که کلیدها باریک‌تر شده‌اند اپل از روش جدیدی برای نور پس‌زمینه استفاده کرده است. این دستگاه فن ندارد. حذف فن پردازنده‌ی اصلی در کنار صفحه‌نمایش کم‌مصرف باعث می‌شود تا مک‌بوک ایر جدید خود به یک ابزار کم مصرف و جایگزینی مناسب برای مک‌بوک ایر تبدیل شود. اپل در این مک بوک از پردازنده‌ی بدونِ نیاز به فن Intel Core M استفاده کرده است. مک‌بوک جدید ۲۴ درصد از مک بوک ایر باریک‌تر است.

طول عمر باتری این دستگاه ۹ ساعت برای وب‌گردی و ۱۰ ساعت برای آی‌توز دوام می‌آورد. اپل از سیستم لایه‌بندی خاصی در باتری مک‌بوک جدید استفاده کرده مکه باعث می‌شود ۳۵ درصد باتری بیشتر را در فضایی یکسان جا سازی کرد.این نگاه آینده‌ی اپل به نوت‌بوک است، فوق‌العاده قابل حمل در عین حال کامل و قدرتمند.

از سوی دیگر این مک بوک اولین محصول بدون فن اپل است؛ این شرکت برای باریک کردن این مک بوک در حدی که می بینیم، مجبور به استفاده از پردازنده های نسبتا ضعیف Core M Broadwell شده است.

همانگونه که انتظار می رفت، اپل قید پورت های دیگر را زده و صرفا به استفاده از این پورت قناعت نموده است.نوت‌بوک جدید اپل از یک درگاه ترکیبی پشتیابنی می‌کند که همه‌ی درگاه‌های USB, DisplayPort, Power, HDMI و VGA را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع یک پورت همه‌ی این‌ها را خروجی می‌دهد. این لپ‌تاپ فاقد درگاه USB اضافی و همچنین درگاه کارت خوان حافظه‌ی micro SD است.

Phil Schiller می گوید نوت بوک جدید در رنگ های نقره ای، خاکستری و طلایی موجود خواهد بود و از آن به عنوان کم مصرف و کاراترین نوت بوک جهان یاد می کند.

این لپ تاپ با قیمت ۱۲۹۹ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی که کلاک پردازشی کمتری هم دارد ارائه خواهد شد. نسخه بعدی آن نیز کلاک پردازشی بیشتر و البته حافظه داخلی بیشتری دارد و با قیمت ۱۵۹۹ دلار عرضه خواهد شد. مک بوک ایر های حال حاضر نیز شامل یک بروزرسانی سخت افزاری شدند و این لپ تاپ های ۱۱ و ۱۳ اینچی نیز به نسل پنجم پردازنده های Core i5 و Core i7 اینتل مجهز شده اند. علاوه بر اینها مک بوک پرو رتینا ۱۳ اینچی نیز شامل بروزرسانی شده و زین پس با قابلیت Force Touch برای ترک پد ارائه خواهد شد. شما درباره این لپ تاپ چه فکر می کنید؟