در این قسمت از سایت مان می خواهیم مشتریان محترم قبل از مراجعت به مرکز، بتوانند به کمک شواهد و علائم ملموس پی به مشکل دستگاه خود ببرند.

در حالت کلی، 3 مورد رایج مربوط به خرابی مادربرد لپ تاپ وجود دارد:

 

1) مایع بر روی مادربرد لپ تاپ ریخته است ( آب، قهوه، چای، شیر و …)

 

هنگام آبریختگی روی لپ تاپ سریعا هرگونه منبع تغذیه و باتری را از دستگاه لپ تاپ جدا نموده و سعی نکنید تا با سشوار یا امثال اینها دستگاه را خشک کنید چون عموما این تلاش ها اوضاع را بدتر می کند و باعث دفرم شدن قسمت های پلاستیکی لپ تاپ می شود.

در این مورد ما نیاز به بررسی مناطق آسیب دیده بر روی مادربرد خواهیم داشت، بستگی به شرایط، 80 درصد مادربردهای آسیب دیده مایع می تواند تعمیر شود. معمولا، در مواقع آب ریختگی، کیبرد به درستی کار نخواهد کرد. به نظر می رسد برخی از کلید ها کار نمی کنند و یا گروهی از کلیدها هیچ پاسخی ندارند.

جای نگرانی نیست! ما صفحه کلید لپ تاپ تان را با یک صفحه کلید نو و سالم جایگزین می کنیم البته پس از اینکه ما لپ تاپ تان را تعمیر کردیم.

damage2laptops-e1422886413621

 

2) لپ تاپ مرده بدون هیچ عکس العملی! (به اصطلاح علمی تر : No Power)

 

این مشکل معمولا ناشی از افزایش قدرت یا گرمای بیش از حد لپ تاپ، اتصالی در تمام یا قسمتی ازمادربرد لپ تاپ، ضربه دیدن دستگاه است. ما مشکلات مادربورد لپ تاپ را برای پیدا کردن اجزای آسیب دیده یا ناقص و جایگزینی آنها با استفاده از تجهیزات پیشرفته و برنامه های به روزرسانی خود حل و تعمیر خواهیم نمود که عموما کاری زمان بر است، این نوع مشکل را می توان در 2 یا 3 روز تعمیر کرد.

 

3) مشکل کارت گرافیک لپ تاپ (به اصطلاح علمی تر : No Boot)

هنگامی که شما دستگاه خود را روشن می کنید، تصویر مخدوش (اعم از : پرپر کردن، چند تصویر در تصویر، قاطی شدن نمایش رنگ های لپ تاپ) یا تصویر غیر طبیعی بر روی صفحه نمایش مشاهده می کنید، دستگاه شما متاسفانه مشکل ویدیو کارت پیدا کرده است. این مشکل بعلت خرابی تراشه چیپ گرافیک یا اتصال کوتاهی در آن ایجاد می شود. ما برای بازسازی یا (جایگزینی) تعویض چیپ گرافیک دستگاه شما با استفاده از دستگاه BGA Rework پیشرفته اقدام خواهیم کرد.تعویض چیپ با گارانتی در این مرکز انجام می شود.

multiple windows ver1.0